Puheenjohtajan palsta 1/2021

Hyvä suvun jäsen,

ehkä huomasitkin, että kirjeemme saapuu sinulle nyt tavanomaista myöhemmin. Yleensä keväisin lähetettyä kirjettä kootaan vasta nyt, sillä koronarajoitusten vuoksi halusimme odottaa ja katsoa, voidaanko sukuseuran sääntömääräistä sukukokousta järjestää kesällä. Koronatilanne on nyt suhteellisen hyvä ja seuran hallitus päättikin kokouksessaan kutsua sukukokouksen koolle lauantaina 28.8. Tarkempi kokousilmoitus on kirjeessä tuonnempana. Ohjelmasta lienee tarpeen todeta, että keskitymme sääntömääräisten asioiden käsittelyyn ja sukulaisten kohtaamisiin pitkän koronatauon jälkeen. Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Pandemialla on ollut vaikutuksensa seuran toimintaan: viime kesäksi suunniteltu Etelä-Pohjanmaan matka peruuntui ja seuran hallitus on kokoontunut pääosin etäkokouksin. Jäsenmaksun maksaneiden määrä puolittui viime vuonna, mikä on huolestuttavaa seuran tulevaisuuden kannalta. Jäsenmaksuilla katetaan mm. sukukirjeiden painattaminen ja lähettäminen jäsenistölle sekä yhdistyksen säännölliset kulut, kuten nettisivut ja Sukuseurojen keskusliiton vuosijäsenyys. Kiitän jo etukäteen kaikkia teitä, jotka haluatte tukea seuran toimintaa maksamalla jäsenmaksun!

Kiinnostaako sinua sukututkimus, sukumme historia tai haluaisitko olla pitämässä yhteyttä eri puolilla maailmaa asuvien Hirvikosken suvun jäsenten kesken? Sukukokouksessa valitaan seuran hallitus taas uudelle 2-vuotiskaudelle ja siellä pääsee vaikuttamaan monella tapaa siihen, mitä sukuseuramme tekee ja toteuttaa. Kiitämme myös Ville Vehmaata, joka on parin vuosikymmenen ajan pitänyt yllä sukurekisteriämme. Nyt etsimme uutta sukututkimuksesta kiinnostunutta ottamaan sukutietojen ylläpidon tehtäväkseen. Väliaikaisesti sukurekisteriä ylläpitää Satu Hirvikoski, ja kehotan toimittamaan hänelle tiedot omassa perhepiirissänne tapahtuneista muutoksista (syntyneet, kuolleet, avioliiton solmineet jne.). Jos ilmoitat tietoja elossa olevista henkilöistä, varmistathan aina ao. henkilön suostumuksen tietojen tallentamiseen ja lasten osalta molemmilta huoltajilta. Epäselvyyksien välttämiseksi olisi suotavaa, että elossa olevat henkilöt toimittavat tiedot itse tai perhekohtaisesti.

Muistetaan nauttia kesästä yhdessä, perheen ja suvun kesken!

Ville Hirvikoski
Jyväskylässä 3.7.2021