Minun sukuni -valokuvakilpailu 2008

Valokuvakilpailun tuomaristoon kuuluivat Satu Hirvikoski, Paavo Paloranta ja Jussi Väntänen. Tuomaristo kokoontui Toholammilla 20.4. 08.

Keskustelu oli vilkasta, mutta lopputulos oli yksimielinen. Kilpailun kolme parasta palkittiin ja jaettiin neljä kunniakirjaa.

Kilpailutöiden aiheina olivat pääasiassa suvun nuoret edustajat, merkitykselliset näkymät ja eläinkunnan edustajiakin kuvista löytyi.
Kuvamateriaalia julkaistaan Hirvikoski -sukuseuran nettisivuilla, sukutiedotteessa ja tallennetaan arkistoon.
Onnea kilpailuvoittajille!

I palkinto Tuula Hivikoski: Kivinen tie
II palkinto Jani Hietapakka: Päästä nukkumaan
III palkinto Esa Untinen: Kalastaja Eemeli

Kunniamaininnat
I Erkki Hirvikoski
II Anni Väntänen: Zappa
III Terttu Väntänen: Muistojen ranta
IV Tuula Hirvikoski: Tarkkuutta vaativa tehtävä

Tässä kunniamaininnan saaneen Erkki Hirvikosken selostus 90-luvulla ottamastaan kuvasta:

Heikki Untinen (s.25.2.1876 k.5.5.1927) ja vaimo Maria os. Hirvikoski (s.29.9.1877, k.13.3.1927) ovat omistaneet ja asuneet tässä talossa kaksi eri kertaa 1920-luvulla. He ovat myös kuolleet tässä talossa samassa kamarissa tietenkin eri aikana. Väinö Untinen kirjassaan Elämäni - latvamailta jokisuulle kertoo tarkemmin vanhempiensa elämästä Lestijärvellä Riihelän talossa olo aikaa.

Tässä talossa on asunut myös minun mummoni Hilja Hirvikoski os. Riihelä joka oli Erkki Riihelän tytär. Hilja oli naimisissa Herman Erkinpoika Hirvikosken kanssa. Talo on rakennettu hirsistä, myöhemmin vuorattu laudoilla. Talossa on umpieteinen, josta ovi porstuakamariin, iso tupa, josta ovet kahteen kamariin. Siis yhteensä neljä lämmintä huonetta. Nykyinen omistaja on Antti ja Helmi Mattilan perikunta.

I Palkinto: Kivinen tie (Tuula Hirvikoski)II Palkinto: Päästä nukkumaan (Jani Hietapakka)III Palkinto: Kalastaja Eemeli (Esa Untinen)Kunniamaininta: Erkki Hirvikoski