logo tp

Sukukokous 2015

Kokoonnuimme juhlistamaan sukuseuramme 20. toimintavuotta sukukokouksen merkeissä 1.8.2015 Hirvikosken entiseen kansakouluun, nykyiseen kurssikeskukseen ja maaseutuhotelliin. Päivä aloitettiin lipunnostolla Maamme -laulun säestämänä, jonka jälkeen siirryttiin nauttimaan aloituskahveja ja vaihtamaan kuulumisia sukulaisten kesken. Ohjelmassa aloitettiin tervetulosanoilla ja hiljaisella hetkellä poisnukkuneiden muistolle, jonka jälkeen Ville Vehmaa esitteli meille sukuluettelon vaiheita ja kertoi taustaa siitä, kuinka sukuluettelo sai alkunsa 2000 -luvun alussa. Kokouksessahan oli saatavilla kokouksen käsiohjelma ja oheismateriaali, joka sisälsi muun muassa kevään 2015 tietoihin pohjautuvan sukuluettelon kokousväelle. Kokousmateriaaleja on vielä saatavilla, kunnes painos on loppuunmyyty.

Yleisö kuuli myös Päivi Hirvikosken laulua Minna-Liisa Kaattarin säestyksellä sekä Veikko Väntäsen lausuntaa. Sukuseuran hallitus oli pyytänyt Marjatta Luoman kertomaan Keski-Pohjalaisista suvuista sekä sukututkimuksesta. Kuulimme monia mielenkiintoisia seikkoja suvustamme, muun muassa sen, että Keski-Pohjanmaan suvut ovat tiiviisti liitoksissa toisiinsa, koska aiemmin pitkien etäisyyksien ja hankalien kulkuyhteyksien vuoksi puoliso löytyi usein omasta kylästä tai pitäjästä.Marjatta Luoma käytti oivasti havainnollistamiseen kertomusta omasta sukuhistoriastaan. Kuulimme myös jonkin verran DNA-tutkimusten hyödyntämisestä sukututkimuksessa.

Nautimme ohjelman jälkeen maittavan juhlalounaan, jonka ohessa ja jälkeen oli vapaata aikaa seurusteluun tuttavien kesken. Oli myös mahdollista ostaa arpoja ja palkinnot arvottiin hieman ennen sääntömääräisen virallisen sukukokouksen alkua. Kokouksessa käsiteltiin sääntömääräiset asiat. Sukuseuran hallitus 2015-2017 muuttui hieman aiemmasta, kun Paavo Palorannan tilalle valittiin Paula Huuki. Muutoin hallitus sai kokoukselta jatkopestin. Hallituksen puheenjohtaja Ville Hirvikoski, varapuheenjohtaja Unto Nikunen, sihteeri Mariitta Jänkä sekä jäsenet Taito Hirvikoski. Päivi Hirvikoski, Satu Hirvikoski, Harri Jokela, Aulikki Markkanen ja Samuli Finnilä.

Kokous päätettiin täytekakkukahveilla. Eritoten moni sukulainen oli huolestunut siitä, että sukuseuran toimintaan tulisi saada enemmän nuoria ihmisiä. Hallitus tulee varmasti tulevan toimikauden aikana tarttumaan tähän haasteeseen.

Ohessa kuvagalleria sukukokouksesta.

Tuula ja Taito Hirvikoski nostivat lipun salkoon kokouksen kunniaksiPäivi Hirvikoski laulaa ja Minna-Liisa Kaattari säestää Marjatta Luoma esitelmöiVeikko Väntänen lausui Juhlaväki kokoontui yhteiskuvaa vartenArvonta suoritettiin valvovien silmien alla. Nuorelle onnetarelle kiitos! Sihteeri ja puheenjohtaja työssä

Hirvikoski-sukuseura ry. 2014 | Toteutus: Olli Rantakangas